جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Fri 17 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
سرخط اخبار چهارشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۵ ، ساعت ۱۵:۲۹:۲۳

روسنفت و استات‌اویل حفاری در دریای اختسک را شروع کردند

باشگاه خبری فراساحل: سرمایه‌گذاری مشترک روسنفت و استات‌اویل، حفاری یک چاه اکتشافی را در دریای اختسک که بخشی از اقیانوس آرام غربی است، آغاز کردند. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از Oil and Gas Eurasia، سچین ایگور، رئیس هیئت مدیره شرکت روسنفت، درباره حفاری در دریای اختسک، حین انجام کار بر روی دکل Nanhai-9، خبرداد. در همین خصوص، ایگور سچین ادامه داد: اجرای پروژه‌های فراساحلی در بخش بالادستی یکی از مهمترین اهداف استراتژیک شرکت روسنفت، برای کمک به صنعت نفت و گاز است. وی اظهار کرد: روسنفت تنها شرکت روسیه است که با وجود محیط خارجی پیچیده فعلی، مطابق با تعهداتی که بر اساس مجوزهایش برعهده گرفته، در حال فعالیت است.

سچین گفت: ما خرسندیم که حفاری چاه اکتشافی در دریای اختسک را به عنوان مرحله کلیدی یک پروژه، از طریق همکاری بلندمدت با استات‌اویل آغاز کرده‌ایم. رئیس هیئت مدیره شرکت روسنفت تصریح کرد: چاه Ulberikanskaya-1، بر اساس چشم‌اندازی به همین نام، در چارچوب مجوز Lisiansky و یکسال جلوتر از برنامه‌ریزی‌ انجام شده، حفر خواهد شد و این چاه 420 کیلومتر از بندر ماگادان فاصله دارد. به گفته وی، دومین چاه مشترک روسنفت و استات‌اویل، طی سال جاری میلادی در بخش ماگادان-1 دریای اختسک، حفر می‌شود. شرکت China Oilfield Services Limited (COSL)، که در زمینه حفاری با سرمایه‌گذاری مشترک روسنفت و استات‌اویل در سال 2015 میلادی قراردادی را امضا کرد، دکل شناور Nanhai-9 را تحویل داده و قرار است از این دکل، برای حفاری چاه‌های مورد بحث، استفاده شود.


دکل شناور Nanhai-9، برای رسیدن به محل حفاری، راه طولانی بیش از 4 هزار و 600 مایل دریایی را در دریای جنوبی چین، دریای چین شرقی، دریای ژاپن و دریای اختسک، طی کرده است. دکل مورد بحث، به صورت ویژه برای فعالیت در پروژه حفاری دریای اختسک تعدیل و اصلاح شده است و زمینه‌سازی‌های همه‌جانبه‌ برای این دکل به منظور فعالیت در پروژه مذکور انجام شده است، تا بتواند در شرایط دمایی پایین فعالیت کند. تمهیدات حفاظتی در برابر باد، در محلی از دکل که قرار است عملیات حفاری را انجام دهد، اندیشیده شده است. از سویی دیگر، طیفی از خدمات برای اطمینان از انجام عملیات‌هایی که خطر زیست‌محیطی ندارند، در این دکل ارائه شده است. دریای اختسک در منطقه مرزی جنوب قطب شمال واقع شده است و عمق آن در هر دو بخشی که حفاری‌ها قرار است در آن انجام شود، کمتر از 150 متر است.


به گزارش باشگاه خبری فراساحل، شرکت روسنفت در بیانیه مطبوعاتی خود تصریح کرد: این شرکت مطالعات زمین‌شناسی و ژئوفیزیکی وسیع بی‌سابقه‌ای را در فلات قاره روسیه انجام داده است. بر اساس این بیانیه، مطالعات لرزه‌ای دوبعدی در مساحتی بیشتر از 84 هزار متر انجام شده است که افزایش دو برابری ملزومات مورد نیاز برای تعهدات برعهده گرفته شده در این مجوز را به دنبال داشته است. این شرکت همچنین، بیش از 18 هزار کیلومتر مربع از مطالعات لرزه‌ای سه بعدی را که تقریباً سه برابر بیشتر از تعهدات برعهده گرفته شده در مجوز می‌باشد، انجام داده است. بررسی‌های ژئوفیزیکی هوابرد نیز مساحتی به بزرگی 636 هزار کیلومتر مربع را پوشش داده است که 3.5 برابر بیشتر از میزان تعهد شده است. به طور کلی، منطقه‌ای به مساحت بیش از یک میلیون متر مربع، در فلات قاره روسیه مورد اکتشاف قرار گرفته است.


مترجم: شهربانو جمعه‌پور



  کد خبر : 1802
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :